Jytyliitto - tiedotteita ja toimintaa

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto, Jyty

Jytyllä on pitkät perinteet edunvalvonnasta, jo vuodesta 1918.  Liiton jäseniä on jo noin 70 000.

Paikallisyhdistykset kuuluvat jäseninä Julkis ja yksityisalojen toimihenkilöliittoon. Jytyn jäsenet toimivat perus- ja hyvinvointipalveluissa kunnissa, kuntayhtymissä ja seurakunnissa sekä vastaavilla aloilla yksityisellä ja kolmannella sektorilla. Jytyn jäsenyhdistykset ovat pääosin paikallisyhdistyksiä, joihin jäsenet ovat järjestäytyneet ammatista riippumatta joko yhden tai useamman työnantajan kattavasti. Jäsenistön edunvalvontaa ja ammatillisuutta edistetään lisäksi useiden valtakunnallisten ja yhteistyöjäsenyhdistysten kautta. Keskusjärjestönämme toimii Toimihenkilökeskusjärjestö STTK.

Jytyn suuri koko ja laaja-alaisuus varmistaa jäsenille hyvän neuvotteluaseman työehdoista neuvoteltaessa. Jäsen saa näin laadukkaat palvelut lähettä itseään. Tehokas organisaatio takaa myös edullisemmat jäsenmaksut.

Jytyliiton tiedotteita:

Jytyliiton tiedotteet

Vuoden 2013 alusta liiton jäsenvakuutukset eivät koske enää eläkeläisiä

Jytyn jäsen- ja liittovakuutukset on kilpailutettu liittohallituksen päätöksen mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella liittohallitus päätti kesäkuun kokouksessaan jatkaa yhteistyötä If-Vahinkovakuutusyhtiön kanssa. Uuden sopimuksen mukaan vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus koskee vuoden 2013 alusta lukien vain työvoima- ja opiskelijajäseniä. Työvoimajäseniksi luetaan työssä olevat, työttömät sekä perhevapailla ym. lakisääteisillä etuuksilla olevat. Kun jäsen jää eläkkeelle, hänen tapaturma- ja matkustajavakuutus jatkuu kyseisen vuoden loppuun ja sitten päättyy. Vakuutus on voimassa työssäkäyvillä jäsenillä sen vuoden loppuun, kun jäsen täyttää 68 vuotta. Vakuutusetujen voimassaolo on aina riippuvainen jäsenyydestä, jos jäsenyys lakkaa, vakuutukset päättyvät heti.  (Jytyn jäsenrekisteritiedote 4/2012)

Lue lisää vakuutuksista seuraavasta linkistä:

Jytyn uuden lomajärjestön Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:n lomat

Lisätietoja ja hakeminen suoraan pht:n sivuilta - http://www.pht.fi/

Kuntoremontti on nyt ensimmäinen askel. Uudet hyvinvointijaksot saivat keväällä nimen ensimmäinen askel / 1askel.

Jaksot ovat työikäisille aikuisille suunnattuja teemallisia liikuntaan, painonhallintaan sekä pysyvään elämäntapamuutokseen motivoivia ja elämyksellisiä hyvinvointijaksoja. Uudet 1askel-jaksot korvaavat kokonaan aikaisemman kuntoremonttitoiminnan.

Jaksoja on nyt haussa kymmenissä eri kohteissa ympäri Suomen.

Tutustu uusiin 1askel - hyvinvointijaksoihin: http://www.pht.fi/

Jytyn jäsenenä voit vuokrata korkeatasoisia jäsenhintaisia lomahuoneistoja ja -mökkejä eri puolelta Suomea.

Tarkempia tietoja lomamökeistä ja niiden vuokraamisesta liiton sivuilta http://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/jasenedut/lomamokit/Sivut/default.aspx